Elektromekanik Askı ve Destek Sistemleri El Kitabı
172 Elektromekanik Askı ve Destek Sistemleri El Kitabı 2. Yapı Elemanlarının Tasarımında Çökme Kontrolü (Deflection Control) Bu kontrolde yapıyı oluşturan tüm elemanların çökme değerleri, bağlantı noktalarına göre kontrol edilmektedir. Şekil 7-18 Çökme (Deflection) Kontrolu a) RAL-GZ 655, Rohrbefestigung Pipe Suppots Standardına Göre Çökme Kontrolü Kirişin çökme analizinde hesaba katılacak kuvvetler, • Ağırlık kuvvetleri, • Canlı yükler (Termal genleşmeden kaynaklanan kuvvetler veya sürtünme kuvvetleri ile diğer canlı yükler), • Bu analizlerde deprem, rüzgâr, kar ve yağmur etkilerinden kaynaklanan kuvvetler hesaplara katılmayacaktır. a. Konsol kirişler İçin Çökme Kontrolleri, Konsol Kirişlerde Müsaade Edilen Çökme Değeri, δ ≤ L 150 Şekil 7-19 Konsol Çökme Kontrolu b. Basit Kirişler İçin Çökme Kontrolleri, Basit Kirişlerde Müsaade Edilen Çökme Değeri, δ ≤ L 200 Şekil 7-20 Basit Kiriş Çökme Kontrolu Notlar: • RAL'e göre yapı elemanlarının çökme kontrollerinde yükler katsayısız olarak kullanılmalıdır. • Bu nedenle, eğer LRFD tasarım yöntemi kullanılıyor ise muhakkak ayrı bir çökme yük kombinasyonu oluşturulması gereklidir. • ASD tasarım yöntemi kullanıldığında ağırlık ve canlı yüklerin olduğu mevcut yük kombinasyonundan yararlanılabilir. a) IBC 2000 standardına göre çökme kontrolü Kirişin çökme analizinde hesaba katılacak kuvvetler, (Tablo 1604.3) - Ağırlık kuvvetleri, D - Canlı yükler, L - Kar yükleri, S - Rüzgâr yükleri, W
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy OTEzMQ==